Länge leve ditt varumärke genom en positiv snackis.

Varje dag tar en genomsnittlig person emot tusentals budskap via olika mediekanaler. För att klara av att sålla det som är intressant stänger medvetandet av ca 95% av bruset. Om du istället placerar ditt varumärke på produkter som dyker upp i helt andra sammanhang? på fritiden, en isig morgon eller vid fikapausen? får du en helt annan effekt. Då sjunker det in, växer och blir kanske rent av en snackis. I garanterat positiva ordalag.


Gör en workshop så når era idéer ännu högre höjder.

Ge idén lite tid och sitt gärna tillsammans några stycken och diskutera. Att beställa en promotionprodukt i all hast med enbart logotypen påtryckt behöver inte vara fel. Men den hade kanske kunnat bli mycket bättre om ni först gjort en intern workshop med hjälp av våra frågeställningar? Ett enkelt och roligt sätt att få alla engagerade och att få ut så mycket som möjligt av er promotionprodukt.
Svara gärna på frågorna var och en genom att skriva ner era tankar på lappar. Ni kommer att bli överraskade av hur olika ni tänker. Jättebra! Ventilera och diskutera så att ni landar på en gemensam linje inom varje steg. Ofta ska produkten klara många uppgifter.
När ni kommit fram till en slutgiltig produkt och budskap glöm inte att kontrollera så att de överensstämmer med varumärkets värderingar.

Välj Tillfälle

När ska produkten fungera? Event? Mässa? Internt? Externt? Utskick? Dörröppnare? Överraskning? Gerilla? Säljstöd? Present? Upplaga? Målgrupp? Känner målgruppen till er sedan tidigare?

Välj Produkt

Vad ska produkten göra? Nytta? Glädje? Packas? Skickas? Vikten? Färgen? Hanteringen? Tryckytan? Årstid? Händelse (melodifestival, sportmästerskap, valår, högtid)?

Välj Budskap

Vad vill ni förmedla? Nyhet? Påminnelse? Jubileum? Erbjudande? Vägledning? Kunskap? Värderingar? Humoristiskt? Provocerande? Vitsigt? Formspråk? Anpassa efter ytan!


Några förslag på hur du kan fånga dina målgruppers uppmärksamhet

Det finns massor av produkter ? och ännu fler möjligheter. Vi är gärna med och utvecklar nya produkter tillsammans med dig! Här är några inspirerande exempel!

1. Inbjudan direkt på produkten

DIREKT PÅ PRODUKTEN. En inbjudan kan nästan inte sticka ut för mycket! Vi hjälper dig med spännande alternativ beroende på antal och hur den ska delas ut. Inför festen är en besticksats med ett tryckt budskap ett alternativ. Ett annat alternativ är att göra en fl askpost av en sportflaska. Med lite fantasi är möjligheterna oändliga.

2. Medskick

EN PRISVÄRD ÖVERRASKNING. Utnyttja tillfället att ge din kund en positiv överraskning när du skickar ut fakturor, kataloger eller annat material. Vi har många platta, lätta produkter som får plats i ett kuvert och håller portot nere. Vad sägs om en kundvagnspollett, ett skohorn, en grillskrapa, eller en bagbricka?

3. Mässprodukter

EN BRA PÅMINNARE. Se till att dina besökare kommer ihåg dig även efter mässan! Vi hjälper dig att hitta en produkt som passar er verksamhet och för fram ert budskap. Välj mellan något som har en stor tryckyta med plats för ett träffande budskap, eller en bra-att-ha-pryl som du kan dela ut till många. Några förslag är sportflaska, frisbee, kundvagnspollett, nyckelring eller varför inte en påsklämma.

4. Smartare kampanj

KOMPLETTERA GÄRNA MED ANNONSER. Istället för att lägga alla pengar på annonser i nästa kampanj, investera i produkter som dina målgrupper använder, sparar och tycker om. Lysande exempel på produkter med en bra tryckyta är isskrapor, sittdynor och diskdukar.

Korta fakta

PRISVÄRD EXPONERING
Visste du att du kan trycka valfritt budskap på 90.000 isskrapor för samma kostnad som en helsida i Aftonbladet. Isskrapan räddar sedan många isiga morgnar under flera år medan tidningen slängs efter en dag. Vilket ger mest?
VÄLANVÄNDA PRODUKTER
Sex personer av tio använder profilprodukter, och var tredje person gör det varje dag! Vilket fantastiskt sätt att få målgrupperna att exponeras för ditt varumärke - dessutom ofta i en positiv omgivning, t ex när de tränar, fikar eller shoppar.
PRODUKTMEDIA MED MÅNGA LIV
Förutom att produktmedia har lång livslängd berör det även många sinnen. Det är mer än vad man kan säga om en annons. Genom att placera profilmedia i olika sammanhang har du lättare att ladda varumärket med positiva associationer.
88% VET VEM DE HAR FÅTT EN PROFILPRODUKT AV
Nästan alla som fått en profi lprodukt minns avsändaren. Samtidigt har många svårt att komma ihåg en enda annons de såg i tidningen i morse.